פרשת כי תצא
אביב אריאן - 11/09/2016

פרשת השבוע "כי תצא", מתחילה במילים "כי תצא למלחמה על אויבך". מי הם האויבים? הרוחניות השמית מלמדת אותנו

כי האויבים שצריך להילחם בהם, בייחוד עכשיו, מספר שבועות לפני ראש השנה, הם אותם אויבים מרים שמלווים אותנו כל השנה- הספק, הפחד, הקנאה, היוהרה,  הכעס הזעם וכו'.

מצווה מיוחדת היא למגר את הספק, המסומל בספרות הקבלית כ"עמלק" (אותה גימטריה). מהו הספק- הספק בעצמך, הספק ביכולת שלך לשנות דברים, הספק בטוב בעולם וכו'. אם אתה נכנע לספק, אתה מפסיק לפעול בעולם בתור מי שמשפיע על העולם, אלא יותר כמי שהעולם שם לו תקרת זכוכית מוגדרת מראש (ולרוב די נמוכה). התקרה הזאת קיימת בכל התחומים- האישי, הזוגי, התעסוקתי, המשפחתי, היצירתי וכו'.

אנחנו צריכים כל הזמן להילחם בספק ולהאמין שהגבול האפשרי הוא גבוה הרבה יותר ממה שאנחנו רואים. אנו צריכים להאמין בעצמנו ולא להסתפק בספק. ניקח דוגמא איך לא להתנהג- מהפרעושים. פרעושים הם בעל חיים שקופצת בעל יכולת ניתור יוצאת דופן, מהמרשימות ביותר בעולם החי, יחסית לגופו. –אולם, אם שמים מכסה לכלי בו הם נמצאים הם ילמדו לקפוץ קרוב מאוד לתקרה ולא יפגעו בה. כשהתקרה תוסר- הם ימשיכו לקפוץ רק לאותו גובה. הם למדו לקפוץ כאילו המגבלה על תנועתם ממשיכה להתקיים.

בואו ננסה להסיר את הספק, את המכסה ונאמין שאפשר יותר… אבל כדי לעשות זאת, תחילה יש לצאת למלחמה באויבים שלנו, האויבים הפנימיים- וביניהם הספק.

להרחבה בנושא, קראו במושג האדם כבורא מציאות.

 




2013 (c) לטיפול והתפתחות נפשית ורוחנית